Sunday, March 3, 2013

Kastani I.P.A. II

Nagu ikka jään ma oma postitustega hiljaks. Nii selgi korral. Viimane pudel sai avatud juba nädal tagasi :)

Käärimine
Kasutan võimalust, et kiita pärmi US-05. Ta tegi oma tööd hästi ja efektiivselt. Käärimine algas ca 14 tundi pärast pärmi puistamist. Kokku kestis aktiivne käärimine neli-viis päeva. Sealjuures ei olnud mul selle pärmiga halba üllatust nagu Coopersi pärmiga, mis tekitas alguses sellise vahu, mis lausa õhulukust välja hakkas purskama. Töö oli ühtlane ja nauditav jälgida. Õhuluku mulksumise jälgimine on minu jaoks kujunenud omamoodi meditasiooniks :)
Seejärel läks õlu teise kääritusnõusse veel nädalaks settima. Villimise hetkel oli FG 1.011. Seega arvutuslik ABV peaks olema 5.6%.

Pudeldamine
Järgmise laari juures kaalusin ära ka suhkru koguse, mis karboneerimiseks pudelisse läks. Selle laari puhul julgen pakkuda, et ca 6 grammi. Koos ümbervillimise ja pudelisse villimisega läks kaotsi 2-3 liitrit virret, nii et kokku sain 39 0,5-liitrist pudelitäit suurepärase humalabuketiga janukustutajat.

Mekkimine
Õlu ei saanud veel nädalatki pudelis olla kui avasin juba esimese maitsmiseks. Ütleme nii, et minu üllatus oli suur ja positiivne. Ma vist ei olegi nii head õlut varem joonud. Humalabukett oli nii mõnusalt tasakaalus, et lausa keele viis alla.
Lõhnas domineeris ilmselt East Kent Goldings, mis andis õllele suurepärase värske ja puuviljase aroomi. Esimene maitse oli kerge, pisut karamelline, milles oli süüdi CaraAmber linnas. Suurema suutäie puhul oli tuntav keskmisest kergem keha, millele järgnes Cascade vürtsine mõrudus. Esimese hooga ei saanudki kohe aru, et õllel võiks IBU kusagil 50 kandis olla. Pärast mõnda lonksu said aga ikkagi aru, et keele tagumised retseptorid hakkavad tugevat mõruduse aistingut andma.

Õppetunnid ja hinnangud
Osalise keetmise meetod on ette määratud olema madala efektiivsusega. Seega lisandub minu varustuse hulka kindlasti suurem keedupott, et mesk saaks korralikult läbi leotatud.
Cascade ja EK Goldingsi kombinatsioon oli minu jaoks pime juhus, aga õigustas end igati. Homebrew Handbook pakub veel välja ühe retepti, millel nimeks Cascade Ale. Seda eelkõige seetõttu, et Cascade on üsna omapärase kerge ja vürtsika maitsega. Seega võiks minu I.P.A. klassifitseerida ka Cascade I.P.A.-ks.

Kokkuvõtvalt luban, et Kastani Cascade I.P.A. läheb esimesel võimalusel kordamisele ja hakkab kuuluma minu pruulikoja standardvalikusse.

No comments:

Post a Comment