Tuesday, February 12, 2013

Uus varustus - uued väljakutsed

Nagu varasemalt mainitud, siis õlle lihtsalt "valmis tegemine" hakkas end minu jaoks ammendama. Otsustasin siis pärast väikest hoo kogumist edasi liikuda uuele tasemele - õlu otse linnastest.

Meskimine
Meskimise puhul otsustasin minna eelkõige ameerika mandril populaarsust kogunud külmutuskastist ehitatud meskimisnõu teed. Nii soetasingi endale 52 liitrise külmutuskast, mis oli juba varustatud kondentsvee väljutusavaga. Komplektis olnud kraani asendasin messingist elementidega nagu seda paljud videod YouTube's õpetavad ning kasti sisemusse ehitasin survevooliku kestast filtri.
Töö on iseenesest lihtne ja kindlasti jõukohane igale entusiastile. Veidi kulu kogu see protseduur küll nõuab, aga ilmselt tasub see end isetegemisrõõmu ja peagi valmima hakkava maitsva õlle näol kuhjaga ära.

Termomeeter
Üks vägagi vajalik instrument pruulimise juures on hea termomeeter. Otsisin Tartu linna kaubandusvõrgust digitaalset juhtme otsas anduriga termomeetrit, aga leidmata see mul jäigi. Lõpuks leidsin Decora ehituskauplusest praetermomeetri, mis loeb näite kiirelt ja on just mulle sobivas skaalas 0-150 kraadi.

Keetmine
Keetmise jaoks uut seadmepagasit ma esimese hooga siiski soetama ei hakanud. Otsustasin valida inglismannide keeles partial-boil meetodi. Ühesõnaga keetmiseks on mul üks päevi näinud 18 liitrine emailitud pott.

Jahvatamine
Ka siin on mul veel personaalne varustus puudu. Õnneks on Tartu sõbralik kodupruulijate linn, seega leidsin ühe käsiajamiga linnasevaeski, mida mõne õlle eest aegajalt laenata saan.


Mis siis muud kui asume aga tegema kõikvõimalikke meelepäraseid õllesid. Just selliselt nagu see mulle meeldib.

No comments:

Post a Comment