Thursday, May 2, 2013

Veel uut varustust

Inimene areneb liiga kiiresti. Veel mõned kuud tagasi pidasin oma senist varustust igati piisavaks. Nüüd on see mulle igatahes jalgu jäänud. Huvitav kuhu ma niimoodi veel välja jõuan :)

Keetmine
Mind häiris juba tükk aega see, et mu meskimise efektiivsus niivõrd madal on. See tuli sellest, et keedupott oli mul vaid 18 liitrine ning seetõttu rakendasin nn osalise keetmise meetodit. See tähendas aga seda, et palju suhkruid jäi veel meski sisse.
Abinõu leidsin Tartus Maksimarketist, kus oli müügil 40 liitrine emailpott. Kindlasti oskavad asjatundjad leida emailpotil nii mõnedki vead, aga seni kuni ma ikkagi vaid enda tarbeks ja mitte rohkem kui 30-40 liitrit korraga õlut ei taha teha, olen ma selle lahendusega rahul.

Jahvatamine
Mitte et mul oleks midagi selle vastu, et linnaseveskit laenamas käia, aga enda veski omamine teeb asja ikkagi palju mugavamaks. Saan ise seada oma jahvatusjämeduse, ei pea pruulipäeva pikalt ette planeerima vaid saan seda teha siis kui just tuju selleks tuleb. Ühesõnaga juba mõnda aega on mul olemas Corona tüüpi veski, mis teeb oma tööd igati hästi. Eksperimenteerin veel erinevate jahvatusastmetega, aga sellest ehk kunagi tulevikus pikemalt veidi juttu.

Kääritamine
Tartus vara realiseerimise keskuses ilmus korraga müügile üks 50 liitrine toiduainetele sobiv vaat. Mis muud, kui tõin selle koju. Ostsin lisaks kraani ja õhuluku, puurisin paar auku ja oligi uus kääritusnõu valmis. Üle 35 liitri ma sinna veel õlut teinud ei ole, aga ilmselt kannataks heledamate õllede puhul mõned liitrid peale 40 välja küll. Võib ju mõelda küll, et mis see 10-15 liitrit siia sinna ikka on, aga tegelikult on see kodupruulimise juures päris suur tootmismahu hüpe. Tänu sellele võin öelda, et mul jääb nüüd mõnikord mõni partii kauemaks seisma ka :)

Arengud, mis toimusid seose uue varustusega

  • Kui varasemalt oli mul keeruline meskimise efektiivsust üle 65% saada, siis nüüd on see mul alati vähemalt 75%
  • 35 liitri õlle tegemine võtab täpselt sama kaua aega kui 20 liitri õlle tegemine. Seega uus tünn on andnud mulle märkimisväärse produktiivsuse hüppe
  • Teen õlut just siis kui mul selleks tuju tuleb. Isiklik veski annab mulle selleks loominguliseks vabaduseks võimaluse

No comments:

Post a Comment